Ombre nails! ☆ Nail polish reviews, photos & swatches

August 15, 2012 Rayne 0

Have you heard about the "Ombre" trend? probably you have! since it has been quite popular these days. "Ombre" refers to a dark to light (or vice versa) color gradation.

- Han escuchado de la tendencia "Ombre"? Probablemente si! ya que se ha puesto muy popular en estos días. "Ombre" se refiere a un degradado de un color mas obscuro a otro más claro o viceversa.

Personally, I'm kind of tired of it haha. At first it was original but now is EVERYWHERE. Still, I think it looks really cool, and I had to try it on my nails!

- Personalmente, estoy un poco cansada de ella jaja. Al principio era original, pero ahora está en todas partes. Aún así, creo que no deja de verse genial, y tenía que intentarla en mis uñas!


The lightest color I'm using is For Audrey by China Glaze. Is such a pretty shade! it looks very very similar to a Tiffany blue but just a little bit more turquoise/green in real life. I'm wearing about two coats here.

- El color más claro que estoy usando es "For Audrey" de China Glaze. Es un color muy bonito! es un azul muy similar al clásico Tiffany (la joyería), pero sólo un poco más turquesa / verde en persona. Necesite dos capas para obtener un color uniforme.


Then I'm using 113 Sea Ice by Kleancolor. I'm pretty surprised with this brand, their polishes are a pretty good quality for the price!. Here they never go for more than $2 usd, which is quite cheap.
The formula in this one is great, I only needed one coat for it to look perfect. I'm kinda sad that this shade looks dull against my skin color.

- Después estoy usando 113 "Sea Ice" de Kleancolor. Estoy bastante sorprendida con esta marca, sus esmaltes son de muy buena calidad muy buena por el precio!. Aquí nunca pasan de aproximadamente $ 2 dólares americanos, lo cual es bastante barato.
La fórmula de este es genial, puesto que solo necesite una capa para obtener una covertura perfecta. Desafortunadamente creo que este color no me favorece del todo.


After that I'm using Azul Royal by Colorama from Maybelline. The consistency in this was very watery, though not bad. Not very opaque. I needed three coats for it to look perfect. I wish the color was a little brighter as it looked in the bottle.

- Después estoy usando "Azul Royal" de Colorama por Maybelline. La consistencia esta muy líquida en este esmalte, aunque no del todo mala. No es muy opaco, por lo que necesite casi tres capas para obtener covertura perfecta. Me gustaría que el color fuera un poco mas brillante como parecía ser en la botella.


And the darkest color of all I'm wearing is 15 Neon Sapphire, another polish from Kleancolor. This required two coats. It is a very pretty and dark blue.

- Y el color más oscuro que estoy usando es 15 "Neon Sapphire", otro esmalte de Kleancolor. Este requirió dos capas. Es un color azul obscuro y muy bonito.


They all are long lasting. After having this manicure for a week, I noticed that For Audrey was the one with less chipping. After it, all were chipping about the same.
In my thumb I'm wearing black nail polish to finish the ombre effect. I didn't feel like reviewing it since it is from unknown china brand haha. 
That's all for now, take care!


- Todos estos esmaltes tienen una muy buena duración. Después de tener esta manicura por una semana, me di cuenta de que "For Audrey" era el que estaba en mejor estado. Después de este, todos tenían descarapelamiento minimo.
La uña pulgar la traía de negro para completar el efecto "Ombre".
Eso es todo por ahora, besos!